נס ציונה - הפורטל
נס ציונה אודותינו חדשות כתבות עסקים לוחות ארועים חוגים פורום יצירת קשר
קטגוריה:  תחום:  טקסט חופשי:   
יום שישי, כ"ה ניסן תשפ"ד, 3 מאי 2024, 06:40   הוסף למועדפים הפוך לדף הבית
שם משתמש / אימייל:
סיסמא:
שכחתי סיסמא
כניסה לבעל עסק

הזינו את כתובת האימייל שלכם לקבלת עידכונים שוטפים,הפתעות ומבצעים

חדשות נס-ציונה אירועים ופעילויות ספורט חברה וקהילה
תרבות ופנאי עסקים מקומיים כתבות הגולשים שונות ומבצעים

מחלקת עסקים

כתב/ת: מערכת האתר

על שיגעון המטוסים הקלים והאולטרה לייטים

עודכן בתאריך: 1/5/2008

בכל יום ראשון בבוקר נכנסים ראשי האגפים בעיריית נס ציונה לכוננות ספיגה. "מחכות להם תמיד הפתעות", מספר ראש העיר, יוסי שבו. עובדי העירייה הבכירים מזומנים ללשכתו של שבו, ושם מקבלים סדרה של הנחיות לתיקון מפגעים שאיש לא ידע על קיומם: חריגות בנייה, מצבורי אשפה ועבודות לא חוקיות בשטחים חקלאיים. המידע הזה אינו נאסף על ידי רשת סוכני חרש הפועלים בסופי שבוע או במוקד העירוני, אלא על ידי שבו עצמו - שמיירט את התקלות היישר מחופת מטוס האולטרה-לייט שלו. "לפעמים אני תופס משאיות פורקות אשפה באופן לא חוקי ומזעיק את השיטור העירוני מהאוויר", מתגאה שבו.

לפי נתוני רשות התעופה האזרחית, בישראל יש כיום 1,030 טייסים פרטיים פעילים, מתוכם 700 בעלי רישיון למטוס קל ו-200 לאולטרה-לייט. ב-2007 הוצאו בישראל 122 רישיונות טיס פרטיים, מהם 70 למטוסים קלים (ססנה), 40 למטוסי אולטרה-לייט, 7 לדאונים ו-5 למסוקים.

לפי הערכות בענף, בשנה האחרונה חל גידול של עשרות אחוזים במספר תלמידי הטיסה במטוסים קלים, שהגיע לכ-150. גם מספר טייסי האולטרה-לייט צמח בשלוש השנים האחרונות בשיעור שנתי של כ-10%.

שבו אינו היחידי שעושה שימוש בתחביב התעופה כדי לפקח על ענייני העבודה שלו. "בתור יזם נדל"ן, הטיסה מספקת לי פרספקטיווה אחרת לגמרי", מספר חנן מור, בעלי חברת הנדל"ן HMG. "אני רואה את כל השטח פרוש לפני, רואה את הכבישים נסללים. למשל, אני עוקב באופן צמוד אחרי סלילת כביש 431, שישנה משמעותית את הנגישות של הפרויקטים שלנו באזור נס ציונה וראשון לציון למרכז ולירושלים. זה מאפשר לי לתזמן נכון את השיווק של הפרויקטים". את שעותיו הפנויות מעביר מור בטיסות מסחריות של חברת כימניר, שאותן הוא מבצע להנאתו הפרטית (את הכסף הוא תורם) ובהטסת מטוס אולטרה-לייט.

מור מספר כי הרעיון להקמת אחד מהפרויקטים של החברה שלו צץ בראשו במהלך טיסה. "ראיתי שטח לא גדול שכלוא בין כמה מושבים. כל האזור מסביב לחלקה מוקף בבנייה נמוכה. כשביררתי אודות המקום, ראיתי כי אפשר להקים שם בנייה רוויה. במבט מהאוויר הבנתי שלדיירים בפרויקט יהיה נוף פתוח לכל כיוון".

שותפו של מור, אבי מאור, חולק עמו את תחביב הטיסה. מאור, שחקן כדורסל בהפועל חולון וחבר נבחרת ישראל בעבר, צבר ניסיון של מאות שעות טיסה במטוסים קלים במטרה ליהפך לטייס בחברת תעופה מסחרית. ואולם תוכניות קריירת הטיס שלו נגדעו כשהצטרף למור - תחילה כמנהל מכירות ואחר כך כשותף. כיום מאור ממשיך לטוס על מטוסי אולטרה-לייט כתחביב וכמדריך טיסה בהתנדבות במרכז הארצי לתעופה ספורטיווית בראשון לציון.

מאור מנצל את הטיסות גם כדי למלא את מצבורי האדרנלין שהידלדלו מאז הפרישה ממגרשי הספורט. הוא עושה זאת גם כדי לתמוך בעמותת יעלים, המסייעת לנוער וסטודנטים במצוקה, שאליה הוא מעביר את הכנסותיו מהדרכת טיס. הטיסות גם נותנות למאור הבנה טובה יותר של הפרויקטים שאותם בונה החברה. "כשאתה טס, יש לך תמונה אחרת לגמרי של השטח. זה שונה מהשרטוטים ומצילומי האוויר. מלמעלה אני רואה תמונה בשלושה ממדים. לפעמים אני טס בכוונה בגובה נמוך כדי לבדוק איך ייראה הנוף מקומה שישית בפרויקט שלנו. אני גם לוקח את מנהלי המכירות שלנו לסיבובים במטוס כדי שיוכלו לצייר את התמונה הזאת ללקוחות, והם מראים את הצילומים מהאוויר לרוכשים פוטנציאליים. זה משהו אחד לשמוע שהולכים לסלול כביש בסמוך, ומשהו אחר לראות את ההתקדמות שלו בצילום אוויר מהשבוע האחרון".

כמו דאון על סטרואידים

חלום התעופה מלווה לא מעט ישראלים שגדלו במדינת "הטובים לטיס". מי שחולם על שליטה במפלצת מתכת אדירה שחותכת את האוויר במהירות על-קולית, מוזמן לשכור שוב את הסרט "טופ-גאן". מי שמסתפק בטיסה במהירויות של 100-200 קמ"ש בנופים יפים ובניידות משופרת לכל חלקי הארץ, יכול לבחור במטוסים קלים או מטוסי אולטרה-לייט.

הרושם הראשוני מאכזב מעט: מטוסי הלימוד הקלים הם בדרך כלל מטוסי ססנה ישנים, עם מנוע בוכנה פשוט. מטוסי האולטרה-לייט קטנים עוד יותר - מעין דאון ממונע על סטרואידים. "זה לא המראה ההיי-טקי שאתה מפנטז עליו", מספר עו"ד אלדד כורש, שותף בכיר ומנהל המחלקה המסחרית במשרד עו"ד עמית, פולק, מטלון ושות'. ואולם ברגע שנכנסים לתא הטייס, התמונה משתנה. "פתאום אתה מבין שבלחיצה הנכונה על המצערת ובמשיכה של הסטיק אתה מתגבר על כוח המשיכה - והופ אתה באוויר. זה מוסיף ממד להסתכלות שלך על דברים. זאת תחושה אדירה של חופש".

טיס הוא תחביב לא זול, ולכן אין פלא שרבים מהטייסים החובבים הם אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים אמידים כעורכי דין ואנשי היי-טק. זהו עיסוק שמתאים במידה רבה לאורח החיים של אנשי קריירה עסוקים. "יום עבודה שמתחיל אחרי טיסה, נראה אחרת, זה כמו לשתות כמה כוסות אספרסו חזק", מספר כורש. "לחלק מהאנשים הטיסה היא כמו יוגה. למרות האתגר והריכוז הנדרש מדובר בניקוי ראש שמאפשר להם לחזור מרוכזים יותר לעבודה", מספר איתמר גלרשטיין, חובב מטוסי אולטרה-לייט. גלרשטיין, שותף במשרד עו"ד גלרשטיין, וינס ושות', טוען כי הטיס מפתח כישורים המסייעים בהתנהלות העסקית: "הטיסה תורמת לכישורים נפשיים וקוגניטיוויים. היא דורשת ריכוז ברמה גבוהה וירידה לפרטים. אתה לומד לתכנן מראש, להגיב למצבים לא צפויים ולפעול תחת לחץ".

מאת: עוזי לבנה, הארץ אונליין.  להמשך הכתבה לחצו כאן
   
בניית אתרים  | חנות וירטואלית  | לימודים בנס ציונה  | יחסי ציבור  | יעוץ משפטי בחינם  | חברת קידום אתרים בגוגל
  תוצאות חיפוש מתוך האתר נס-ציונה www.ness-ziona.co.il
נבנה על ידי EKDESIGN

 © כל הזכויות שמורות לאתר נס-ציונה, חברת אי.קיי.דיזיין בניית אתרי הכרויות ו קידום אתרים.   הזכויות לחלק מהתכנים, לתקצירי התכנים ולתמונות המופיעים באתר שייכים לבעליהם החוקיים וביניהם: וואלה, נענע, YNET, NRG, ספורט 5, גלובס, The Marker, תפוז, הארץ Online, עכבר העיר, rest, ועוד ומאוזכרים באתר ככאלה.  תכנים אשר ניכתבו ע"י צוות מערכת האתר נס-ציונה או למענו מחוייב באישור בכתב בטרם הצגתו באתר אחר ואיזכורים נכונים.  אם ברצונכם שלא להופיע באתר - כיתבו לנו! - אנו מכבדים את זכויותיכם.